Enguany se celebra el 2n Tour de Música en Viu de Llançà i Soroll de Fons ha rebut l’encàrrec de donar suport a la promoció d’aquest esdeveniment musical tant pel que fa a la difusió a través dels mitjans de comunicació com en la creació i dinamització de les plataformes social media.
El Tour és un projecte organitzat per l’Àrea de Joventut de l’Ajuntament de Llançà pensant en la necessitat de fomentar l’oci nocturn. Durant 16 dies, del 25 de novembre al 10 de desembre, s’oferiran 26 concerts en viu de grups catalans repartits en 13 locals d’aquesta vila altempordanesa.
En aquest sentit, ens hem proposat de difondre i amplificar aquesta iniciativa a través dels canals tradicionals i els digitals amb un doble objectiu de llarg abast: aconseguir una elevada afluència de públic per a esdevenir un reclam per als patrocinadors. Evidentment, cal dir que tenim bona matèria prima: una oferta atractiva i de qualitat.
La nota de premsa i el Facebook
La combinació d’aquests dos elements, nota de premsa i Facebook, és la base de l’estratègia per aconseguir els nostres objectius, complementant la feina de difusió i captació que amb molt bon criteri ja ve fent l’ajuntament des de la primera edició.
D’una banda hem creat un targetó aprofitant la imatge del Tour i el text de la nota de premsa de l’esdeveniment, al qual hem afegit i linkat el logo i la URL del Facebook oficial que hem generat:
http://www.facebook.com/tourmusicaenviu Un targetó que enviarem a tots els mitjans de comunicació generalistes, específicament als culturals i musicals, però també fent especial atenció als d’àmbit local.
El Facebook ha estat ideat amb un triple objectiu: complementar el targetó amb la informació de la programació, els col·laboradors i facilitar el contacte, creant pestanyes exclusives; ser un pol d’intercanvi d’interessos entre grups, locals i seguidors; i, finalment, promocionar i captar més públic pel Tour.
La participació de tots els agents implicats en aquest esdeveniment –ajuntament, locals, grups, col·laboradors, veïns…- és clau per a difusió del Tour i per a teixir una xarxa social que faci més coneguda i necessària una iniciativa d’aquestes característiques.
Finalment, agrair a en Joan Carles Subirats, regidor de Joventut, i al seu equip, la confiança. Realment, és un projecte que sentim de prop i que ens entusiasma.
Booktrailers per la nova etapa 2.0 de l’Agrupació Barça Jugadors
L’Agrupació Barça Jugadors, ABJ, enceta una nova etapa d’expansió en diferents àmbits, potenciant d’una manera decisiva l’àrea Social Media amb la creació d’un nou web i de plataformes com ara Facebook.
“Aprofita els Pac Low Cost”
Surt publicat el III estudi sobre les Xarxes Socials a Internet
El futur de les Xarxes Socials és “un full en blanc”
Per això, veiem de vital importància crear una bona estratègia de presència a les xarxes socials i planificar bé la nostra digitalització en els Social Media, per no caure en l’error d’obrir canals d’una manera indiscriminada.
Promocionem el Social Media del 2n Tour de Música en Viu de Llançà
Màrqueting social media aplicat a un projecte musical
Fa uns mesos vam rebre l’encàrrec de crear i dinamitzar les plataformes socials de Freeaudiolibrary, una empresa que es dedica a vendre música lliure de drets d’autor a través de la xarxa. Tot un repte pels que ens dediquem al màrqueting a les xarxes socials i la Comunicació Social Media.
La primera tasca fou fer una diagnòsi general que va consistir en analitzar la competència en els social media, la usabilitat del web del client en relació a les xarxes socials, les plataformes ja creades, del públic potencial al que es vol arribar, entre d’altres. De tot aquesta diagnosi en va sorgir les línies estratègiques de treball concretant unes propostes d’execució.
En aquest sentit, i a grans trets, vam orientar la informació del web freeaudiolibrary.com a millorar la usabilitat pel que fa a reforçar visualment la presència de l’empresa a les plataformes social media, incloent les icones social media en una posició preeminent del web o la inclusió d’un fan box.
Així mateix, vam modificar el Facebook, Twitter i Youtube ja existents, personalitzant i unificant l’estil de marca (logotips, fons, imatges del producte..), incloent en els perfils la informació clau per tal de millorar la indexació als motors de cerca, el SEO i el flux de visites al web de l’empresa.
Cal destacar també, que arrel de la diagnosi vam veure la necessitat de crear un perfil específic en una plataforma social relacionada amb la música degut a la peculiaritat de l’empresa i el perfil potencial dels visitants -públic interessat en la música, tant professional com amateur-. Per tant, vam obrir un compte a Soundcloud amb la intenció de compartir les demos musicals amb els usuaris, creant vincles amb el Facebook i compartir no només contingut en format text sinó també en format àudio, a través de la creació d’un menú específic anomenat “Demo música”.
En l’anàlisi estratègic general per fer present l’empresa en les xarxes socials, vam concloure que el Facebook havia de ser la plataforma amb més importància com a base receptora de seguidors i continguts. Aquesta plataforma ens permet conversar, difondre i estendre la informació en format text, àudio i vídeo, gràcies a la connexió existent amb les plataformes Youtube, Soundcloud i Herzio. Una connexió que permet a l’empresa musical amplificar el seu missatge mostrant el seu producte d’una forma més eficaç i en xarxa.
Un cop executades les propostes, les hem dotat de contingut per poder-les dinamitzar. Aquest és un pas cabdal, fins i tot més que el fet de tenir uns perfils oberts a les xarxes socials, ja que sense dotar-les de contingut de qualitat no es pot garantir l’eficàcia del màrqueting social. En aquest sentit, recomanem fer un inventari dels continguts potencials de cada empresa pel que fa a la digitalització i el seu ús, així com també la seva periodització. L’objectiu és generar estratègies i línies de treball en la dinamització per fer créixer el número de seguidors i fidelitzar-los.
Finalment, a Soroll de fons, com a especialistes en Comunicació Social Media, ens encarregarem també de la gestió i dinamització de les tasques de community management de la marca. El nostre horitzó és posicionar Freeaudiolibrary entre els principals referents en el sector de la venta de música professional i ampliar el perfil dels compradors gràcies a les possibilitats que ofereixen els seus productes i interessants ofertes.
La necessària Comunicació Social Media
Psicoanàlisi digital
Soroll de Fons inaugura la web de somos.som de Julia Otero
Després de dos mesos de feina intensa, Soroll de fons, comunicació social media, ha inaugurat el web www.somossom.com/ de la productora audiovisual dirigida per la periodista Julia Otero. El web ha estat pensat, estructurat i dissenyat per a satisfer les necessitats específiques del client: donar ressò al seu producte, oferir els seus serveis i ser un canal de comunicació amb els professionals del sector i el públic en general.
Francesc Buxeda entrevistat a Catalunya Ràdio. Escolta l’entrevista
Pots escoltar l’entrevista clicant el “play”: