L’experiència de donar una classe com a professor convidat, en un entorn acadèmic d’alumnes joves i formats en comunicació, em genera sempre sensacions ambivalents, d’excitació i de respecte. Donant per fet que l’auditori reaccionarà positivament i interactuarà davant de continguts pràctics reals i d’explicacions mesuradament entretingudes, un dels al·licients és aprendre dels meus interlocutors.
L’excitació, filla del repte, es manifesta en el mateix moment de la proposta dels responsables i s’allarga fins al moment del contacte directe amb els assistents. Intento defugir de prejudicis, fer un ràpid sondeig al alumnes buscant afinitats amb el tema a exposar i fer més útils el meus coneixements. Comunicar, és primer escoltar, bàsic també a l’online, per després poder fer-se entendre.
Tots els alumes, en edat de tenir feina, tenen vinculació amb alguna xarxa social, la majoria a nivell d’usuari per distreure’s i/o mantindre el contacte amb el país d’origen. Només dos, d’una quinzena, comparteixen un bloc i fan, sense ser-ne prou conscients, una bàsica dinamització. Pel que fa a l’ús de les xarxes, en general són reservats en allò que publiquen i els importa la repercussió que pugui tenir fins al punt de mostrar-se crítics contra el sistema, no interactuar i simplement seguir, observar… xafardejar. Generar consciència al respecte de la potencialitat de l’eina a nivell professional i dels canvi d’actitud que això representa, és una de les principals motivacions d’acceptar aquestes xerrades. La segona, i no menys important, és explicar que dins la xarxa, malgrat que com a fora tothom és condicionat per reclams de tota mena, tenim l’oportunitat de ser escoltats i fer-nos valer, de ser Davids davant de Goliats.
El respecte, cosí germà de la prevenció, em fa mantenir prou alerta davant d’intervencions que demanen el millor d’un mateix… Per exemple, haver de respondre com diferenciar la pròpia identitat personal de la professional a la xarxa; de si s’ha de triar; o si mantenir les dues té més avantatges o més inconvenients. És en aquests moments quan cal tirar d’experiències i confessar que jo he decidit fer una tria. Em poso d’exemple: conversió d’incrèdul usuari a fervent creient des que li vaig trobar el sentit pràctic de convertir-ho en una professió.
I, al final, mitja hora més tard d’allò acordat, m’acomiado amb la sensació que hi haguéssim pogut estar una estoneta més comentant el potencial de la xarxa, els canvis que això provoca a l’hora de relacionar-se laboralment, els nínxols de mercat o les eines que fan més fàcil la vida a un Community Manager.
Surto satisfet perquè crec que han entès que, sigui quina sigui l’opció laboral que els esperi, hauran de ser competents en gestió i difusió de continguts 2.0 i en tots els àmbits de la Comunicació Social Media, perquè com més aviat s’hi posin més aviat apareixeran les oportunitats.
Fes la teva foto del Tour i Guanya una camiseta.
Aquest Octubre s’inaugura Empordà Divinum
Tertúlia a Generació Digital (Cat Ràdio)
SOROLL DE FONS, 2 anys de bon servei al millor preu
Oportunitats 2.0
L’experiència de donar una classe com a professor convidat, en un entorn acadèmic d’alumnes joves i formats en comunicació, em genera sempre sensacions ambivalents, d’excitació i de respecte. Donant per fet que l’auditori reaccionarà positivament i interactuarà davant de continguts pràctics reals i d’explicacions mesuradament entretingudes, un dels al·licients és aprendre dels meus interlocutors.
L’excitació, filla del repte, es manifesta en el mateix moment de la proposta dels responsables i s’allarga fins al moment del contacte directe amb els assistents. Intento defugir de prejudicis, fer un ràpid sondeig al alumnes buscant afinitats amb el tema a exposar i fer més útils el meus coneixements. Comunicar, és primer escoltar, bàsic també a l’online, per després poder fer-se entendre.
Tots els alumes, en edat de tenir feina, tenen vinculació amb alguna xarxa social, la majoria a nivell d’usuari per distreure’s i/o mantindre el contacte amb el país d’origen. Només dos, d’una quinzena, comparteixen un bloc i fan, sense ser-ne prou conscients, una bàsica dinamització. Pel que fa a l’ús de les xarxes, en general són reservats en allò que publiquen i els importa la repercussió que pugui tenir fins al punt de mostrar-se crítics contra el sistema, no interactuar i simplement seguir, observar… xafardejar. Generar consciència al respecte de la potencialitat de l’eina a nivell professional i dels canvi d’actitud que això representa, és una de les principals motivacions d’acceptar aquestes xerrades. La segona, i no menys important, és explicar que dins la xarxa, malgrat que com a fora tothom és condicionat per reclams de tota mena, tenim l’oportunitat de ser escoltats i fer-nos valer, de ser Davids davant de Goliats.
El respecte, cosí germà de la prevenció, em fa mantenir prou alerta davant d’intervencions que demanen el millor d’un mateix… Per exemple, haver de respondre com diferenciar la pròpia identitat personal de la professional a la xarxa; de si s’ha de triar; o si mantenir les dues té més avantatges o més inconvenients. És en aquests moments quan cal tirar d’experiències i confessar que jo he decidit fer una tria. Em poso d’exemple: conversió d’incrèdul usuari a fervent creient des que li vaig trobar el sentit pràctic de convertir-ho en una professió.
I, al final, mitja hora més tard d’allò acordat, m’acomiado amb la sensació que hi haguéssim pogut estar una estoneta més comentant el potencial de la xarxa, els canvis que això provoca a l’hora de relacionar-se laboralment, els nínxols de mercat o les eines que fan més fàcil la vida a un Community Manager.
Surto satisfet perquè crec que han entès que, sigui quina sigui l’opció laboral que els esperi, hauran de ser competents en gestió i difusió de continguts 2.0 i en tots els àmbits de la Comunicació Social Media, perquè com més aviat s’hi posin més aviat apareixeran les oportunitats.
Julia Otero supera els 3.000 seguidors a Facebook
El Facebook de la periodista Julia Otero, productora executiva de Somos.Som, ha superat els 3.000 seguidors quan encara no s’ha complert l’any de la seva creació.
Vols vendre per Internet?
Si en vols més informació, posa’t en contacte amb nosaltres sense cap compromís
Valoració molt positiva del Tour de Música en Viu
Èxit de la campanya Guardiola 2.0 creada per SorolldeFons i Aureacolor
Soroll de Fons – La campanya 2.0 del videoclip del llibre/cd Tribut de sorra i fulles d’Editorial Mediterrània on apareix l’entrenador del Barça, Josep Guardiola, ha desbordat tots els pronòstics i EN 5 DIES ja ha assolit pràcticament 40 MIL VISITES a la xarxa comptabilitzant només el canal Youtube creat expressament per al nostre client, el del web del llibre i el del nostre soci Aureacolor.
Més informació sobre la promoció estratègica d’aquest producte a:
notícia: Soroll de Fons crea la campanya 2.0 vídeo Guardiola
Soroll de Fons crea la campanya 2.0 del vídeo on recita Josep Guardiola
Soroll de Fons crea la campanya 2.0 de promoció del videoclip de Guardiola per l’Editorial Mediterrània amb el suport d’Aureacolor.
Després d’un mes de feina, hem donat el tret de sortida a la campanya promocional del llibre TRIBUT DE SORRA I FULLES a Miquel Martí i Pol, d’Editorial Mediterrània, que inclou un CD amb 14 poesies musicades, una de les quals, amb la col·laboració de l’entrenador del F.C. Barcelona Josep Guardiola.