Màrqueting social media aplicat a un projecte musical

L’apassionant repte de dinamitzar una empresa de música on-line.

Fa uns mesos vam rebre l’encàrrec de crear i dinamitzar les plataformes socials de Freeaudiolibrary, una empresa que es dedica a vendre música lliure de drets d’autor a través de la xarxa. Tot un repte pels que ens dediquem al màrqueting a les xarxes socials i la Comunicació Social Media.

La primera tasca fou fer una diagnòsi general que va consistir en analitzar la competència en els social media, la usabilitat del web del client en relació a les xarxes socials, les plataformes ja creades, del públic potencial al que es vol arribar, entre d’altres. De tot aquesta diagnosi en va sorgir les línies estratègiques de treball concretant unes propostes d’execució.

En aquest sentit, i a grans trets, vam orientar la informació del web freeaudiolibrary.com a millorar la usabilitat pel que fa a reforçar visualment la presència de l’empresa a les plataformes social media, incloent les icones social media en una posició preeminent del web o la inclusió d’un fan box.

Així mateix, vam modificar el Facebook, Twitter i Youtube ja existents, personalitzant i unificant l’estil de marca (logotips, fons, imatges del producte..), incloent en els perfils la informació clau per tal de millorar la indexació als motors de cerca, el SEO i el flux de visites al web de l’empresa.

Cal destacar també, que arrel de la diagnosi vam veure la necessitat de crear un perfil específic en una plataforma social relacionada amb la música degut a la peculiaritat de l’empresa i el perfil potencial dels visitants -públic interessat en la música, tant professional com amateur-. Per tant, vam obrir un compte a Soundcloud amb la intenció de compartir les demos musicals amb els usuaris, creant vincles amb el Facebook i compartir no només contingut en format text sinó també en format àudio, a través de la creació d’un menú específic anomenat “Demo música”.

En l’anàlisi estratègic general per fer present l’empresa en les xarxes socials, vam concloure que el Facebook havia de ser la plataforma amb més importància com a base receptora de seguidors i continguts. Aquesta plataforma ens permet conversar, difondre i estendre la informació en format text, àudio i vídeo, gràcies a la connexió existent amb les plataformes Youtube, Soundcloud i Herzio. Una connexió que permet a l’empresa musical amplificar el seu missatge mostrant el seu producte d’una forma més eficaç i en xarxa.

Un cop executades les propostes, les hem dotat de contingut per poder-les dinamitzar. Aquest és un pas cabdal, fins i tot més que el fet de tenir uns perfils oberts a les xarxes socials, ja que sense dotar-les de contingut de qualitat no es pot garantir l’eficàcia del màrqueting social. En aquest sentit, recomanem fer un inventari dels continguts potencials de cada empresa pel que fa a la digitalització i el seu ús, així com també la seva periodització. L’objectiu és generar estratègies i línies de treball en la dinamització per fer créixer el número de seguidors i fidelitzar-los.

Finalment, a Soroll de fons, com a especialistes en Comunicació Social Media, ens encarregarem també de la gestió i dinamització de les tasques de community management de la marca. El nostre horitzó és posicionar Freeaudiolibrary entre els principals referents en el sector de la venta de música professional i ampliar el perfil dels compradors gràcies a les possibilitats que ofereixen els seus productes i interessants ofertes.